Korona Europy

Suma zejść: 1605 m
Prędkość średnia ruchu: 3,3 km/h
Prędkość średnia: 2,4 km/h
Wejście: G. Vusanje (1063 m) - Zarunica - Ćafa Borit (1850 m) - Dvojni Prevoj (2430 m) - Zla Kolata (2534 m) [6 h 17']
Zejście: Zla Kolata (2534 m) - Dvojni Prevoj (2430 m) - Ćafa Borit (1850 m) - Zarunica - G. Vusanje (1063 m) [3 h 39']

Trudno znaleźć początek szlaku. We wsi Vusanje znajdują się dwa meczeciki. Idąc główną drogą przez wieś, przed wyżej położonym (G. Vusanje) skręcamy w lewo (w kierunku południowo-wschodnim). Dalej uważnie wypatrywać znaków. Mijamy przysiółek Zarunica u wylotu doliny potoku Belićkiego. Uwaga: powyżej ostatniego wodopoju (na wysokości ok. 1650 m) szlak odbija w prawo od utartej ścieżki, którą prowadził dotąd. Rozwidlenie oznaczone kopczykiem kamieni. Później już nie powinno być problemów. Z przełęczy Dvojni Prevoj po prawej Zla Kolata, po lewej Dobra Kolata, a na wprost, już w Albanii, najwyższa z trzech - Maja e Koljats. Dokładniejsze informacje na stronie Adama Rugały.

Za inspirację i pomoc dziękuję Michałowi.
Strona stworzona za pomocą jAlbum 10 i PhotoBox.
Zamieszczone w witrynie zdjęcia zostały wykonane przeze mnie. Są utworami w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i jako takie podlegają ochronie prawnej.
Pliki źródłowe zapisane są w formacie RAW o rozdzielczości 5184×3456. Zainteresowanych ich udostępnieniem proszę o kontakt.